Autokraan gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

€ 27.400,- (€ 33.154,- Eindprijs)
474.416 km
et.  5/2000
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 26.000 kg, 294 kW (400 PK), Diesel, 6x6, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Vierwielaandrijving
Prijs op aanvraag
100 km
et.  1/2021
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 375 kW (510 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming...
€ 97.500,- (€ 117.975,- Eindprijs)
700.766 km
et.  7/2005
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 35.000 kg, 353 kW (480 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 275.000,- (€ 332.750,- Eindprijs)
163.611 km
et.  2/2017
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 32.000 kg, 479 kW (651 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 299.500,- (€ 362.395,- Eindprijs)
163.611 km
et.  2/2017
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 32.000 kg, 479 kW (651 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 27.500,- (€ 33.275,- Eindprijs)
592.212 km
et.  7/2008
NL-6161 SG GELEEN - Gebruikt, 27.000 kg, 265 kW (360 PK), Diesel, 3 Assen, ABS, Airconditioning, Kraan, Navigatiesysteem
€ 21.900,- (€ 26.499,- Eindprijs)
101.000 km
et.  12/2007
NL-3125 KE Schiedam - Gebruikt, 14.000 kg, 162 kW (220 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Kraan
 
€ 162.500,- (€ 196.625,- Eindprijs)
485.938 km
et.  4/2010
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 37.000 kg, 340 kW (462 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
Prijs op aanvraag
60.214 km
et.  4/2017
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 331 kW (450 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming...
€ 9.900,- (€ 11.979,- Eindprijs)
147.210 km
et.  12/1992
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 18.000 kg, 132 kW (179 PK), Diesel, 4x2, Kraan
€ 23.500,- (€ 28.435,- Eindprijs)
274.000 km
et.  8/2003
NL-3125 KE Schiedam - Gebruikt, 19.000 kg, 243 kW (330 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Kraan
 
Prijs op aanvraag
346.836 km
et.  3/1998
NL-7418 BG DEVENTER - Gebruikt, 26.000 kg, 316 kW (430 PK), 6x6, ABS, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming, Trekhaak, Vierwielaandrijving
 
€ 49.000,- (€ 59.290,- Eindprijs)
552.450 km
et.  1/2012
NL-4631 PN Hoogerheide - Gebruikt, 44.000 kg, 6x4, ABS, Airconditioning, Kraan, Sperdifferentieel, Standverwarming
 
€ 179.500,- (€ 217.195,- Eindprijs)
227.676 km
et.  10/2012
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 32.000 kg, 375 kW (510 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Standverwarming
Prijs op aanvraag
204.563 km
et.  9/2014
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 368 kW (500 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming...
Prijs op aanvraag
169.000 km
et.  1/2012
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 19.000 kg, 199 kW (271 PK), Diesel, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
Prijs op aanvraag
169.000 km
et.  1/2012
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 19.000 kg, 199 kW (271 PK), Diesel, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
€ 44.750,- (€ 54.148,- Eindprijs)
518.965 km
et.  12/2010
NL-5121 WV RIJEN - Gebruikt, 15.130 kg, 324 kW (441 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Slaapplaats
 
Prijs op aanvraag
471.000 km
et.  12/2011
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 26.000 kg, 265 kW (360 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 115.000,- (€ 139.150,- Eindprijs)
355.703 km
et.  6/2010
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 37.000 kg, 316 kW (430 PK), Diesel, 8x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.

    Recent aanbod dat voldoet aan uw zoekcriteria.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Autoplanken

    Een autokraan wordt veel gebruikt bij binnenvaartschepen. Vaak worden er op deze schepen een of meerdere auto‘s vervoerd om eenmaal op de plaats van bestemming mobiel te blijven. Het verplaatsen van auto’s op en rond schepen blijft lastig, in het begin was er vooral moeite met het plaatsen van de auto op het schip. De auto werd vaak op de luiken van het ruim gestald. Dit was niet handig met het oog op het in- en uitladen van goederen omdat de auto dan vaak in de weg stond. Daarnaast was het verplaatsen van de auto tussen het schip en de kade een hoop gedoem. Dit werd meestal gedaan met zogenoemde autoplanken, deze planken hebben een opstaande rand waardoor de wielen niet of nauwelijks kunnen draaien en de auto zodoende alleen rechtuit kan rijden. Dit werkt prima als de kade en het schip op ongeveer dezelfde hoogte liggen. Wanneer de kade echter een stuk hoger ligt dan het schip komen de autoplanken erg steil te liggen, wat gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen.

     

    De vernieuwende autokraan

    Om auto’s veilig tussen de kade en het schip te kunnen verplaatsen, ongeacht het hoogteverschil tussen deze twee, wordt er tegenwoordig vaak gebruik gemaakt van een havenkraan die aan de wal staat. Doordat de kraan een groot bereik heeft en de auto dus ook over obstakels heen kan zetten bestaat er met de kraan ook een stuk meer vrijheid . De echte autokraan zoals deze vandaag de dag wordt gebruikt staat vaak op de voorzijde van het schip. Zo kan het schip dicht tegen de kade aanmeren en kan de auto ook van het dek verplaatst worden wanneer dit nodig is. Dit kan ook het geval zijn wanneer het schip onder lage bruggen door moet, dan kan de schipper besluiten om bijvoorbeeld de auto in het ruim te zetten. De autokraan heeft daarnaast nog een andere functie. Doordat de autokraan vaak op het voorschip is geplaatst, wordt deze tegenwoordig ook gebruikt als vervanging van de voormast.

    Werking

    De autokraan werkt zoals de meeste kranen door middel van een hydraulisch systeem om zo de arm te kunnen verplaatsen. Met een lier zorgt de autokraan ervoor dat het voertuig, dat aan de arm is bevestigd, opgetild en neergezet kan worden. De auto wordt met behulp van hijsbanden aan de lier bevestigd. Deze hijsbanden worden aan de vier wielen van het voertuig bevestigd om er zo voor te zorgen dat het voertuig stabiel blijft wanneer het wordt opgetild.

    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)