Autokraan gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

Prijs op aanvraag
893.866 km
et.  8/2008
NL-5692 AG Son en Breugel - Gebruikt, 44.000 kg, 309 kW (420 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Kraan, Slaapplaats, Trekhaak
Prijs op aanvraag
227.859 km
et.  3/2012
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 353 kW (480 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Roetfilter, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming, Trekhaak
Prijs op aanvraag
157.000 km
et.  7/2015
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 26.000 kg, 213 kW (290 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
€ 25.950,- (€ 31.400,- Eindprijs)
282.789 km
et.  6/2006
NL-5032 ML TILBURG - Gebruikt, 12.000 kg, 162 kW (220 PK), Diesel, 4x4, Kraan, Vierwielaandrijving
 
€ 79.000,- (€ 95.590,- Eindprijs)
714.000 km
et.  6/2014
NL-6666 MP HETEREN - Gebruikt, 27.000 kg, 331 kW (450 PK), Diesel, 6x2, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Standverwarming, Trekhaak
€ 22.450,- (€ 27.165,- Eindprijs)
430.011 km
et.  3/2010
NL-3361 AG AP Sliedrecht - Gebruikt, 28.000 kg, 188 kW (256 PK), Diesel, 6x2, ABS, Cruise control, Kraan
€ 58.500,- (€ 70.785,- Eindprijs)
207.231 km
et.  5/2008
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 26.000 kg, 331 kW (450 PK), Diesel, 6x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
Prijs op aanvraag
404.000 km
et.  11/2013
NL-6666 MP HETEREN - Gebruikt, 39.000 kg, 405 kW (551 PK), Diesel, 8x4, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Standverwarming, Trekhaak
€ 18.900,- (€ 22.869,- Eindprijs)
999.999 km
et.  11/2004
NL-5371 MZ RAVENSTEIN - Gebruikt, 221 kW (300 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Spoiler
 
Prijs op aanvraag
131.353 km
et.  3/2001
NL-7102 JL WINTERSWIJK - Gebruikt, Diesel, Kraan
Prijs op aanvraag
363.000 km
et.  5/2009
NL-6666 MP HETEREN - Gebruikt, 32.000 kg, 332 kW (451 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Trekhaak
Prijs op aanvraag
83.243 km
et.  12/2014
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 427 kW (581 PK), Diesel, 10x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Navigatiesysteem, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming, Trekhaak
Prijs op aanvraag
152.000 km
et.  12/2014
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 26.000 kg, 243 kW (330 PK), Diesel, 6x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
Prijs op aanvraag
437.000 km
et.  6/2010
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 302 kW (411 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Slaapplaats
€ 17.750,- (€ 21.478,- Eindprijs)
814.391 km
et.  11/2003
NL-5334 LH VELDDRIEL - Gebruikt, 315 kW (428 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Boordcomputer, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 64.500,- (€ 78.045,- Eindprijs)
1.016.000 km
et.  8/2010
NL-3125 KE Schiedam - Gebruikt, 28.000 kg, 340 kW (462 PK), Diesel, 6x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Standverwarming, Trekhaak
 
€ 49.000,- (€ 59.290,- Eindprijs)
314.000 km
et.  1/2012
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 15.000 kg, 184 kW (250 PK), Diesel, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats, Standverwarming
€ 39.500,- (€ 47.795,- Eindprijs)
169.000 km
et.  1/2012
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 19.000 kg, 199 kW (271 PK), Diesel, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan
€ 11.500,- (€ 13.915,- Eindprijs)
273.411 km
et.  1/2000
NL-4454 PZ Borssele - Gebruikt, 11.990 kg, 154 kW (209 PK), Diesel, 4x2, Kraan, Trekhaak
 
€ 17.750,- (€ 21.478,- Eindprijs)
204.110 km
et.  7/2002
NL-5032 ML TILBURG - Gebruikt, 18.000 kg, 132 kW (179 PK), Diesel, 4x2, Kraan, Trekhaak
 
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.

    Recent aanbod dat voldoet aan uw zoekcriteria.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Autoplanken

    Een autokraan wordt veel gebruikt bij binnenvaartschepen. Vaak worden er op deze schepen een of meerdere auto‘s vervoerd om eenmaal op de plaats van bestemming mobiel te blijven. Het verplaatsen van auto’s op en rond schepen blijft lastig, in het begin was er vooral moeite met het plaatsen van de auto op het schip. De auto werd vaak op de luiken van het ruim gestald. Dit was niet handig met het oog op het in- en uitladen van goederen omdat de auto dan vaak in de weg stond. Daarnaast was het verplaatsen van de auto tussen het schip en de kade een hoop gedoem. Dit werd meestal gedaan met zogenoemde autoplanken, deze planken hebben een opstaande rand waardoor de wielen niet of nauwelijks kunnen draaien en de auto zodoende alleen rechtuit kan rijden. Dit werkt prima als de kade en het schip op ongeveer dezelfde hoogte liggen. Wanneer de kade echter een stuk hoger ligt dan het schip komen de autoplanken erg steil te liggen, wat gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen.

     

    De vernieuwende autokraan

    Om auto’s veilig tussen de kade en het schip te kunnen verplaatsen, ongeacht het hoogteverschil tussen deze twee, wordt er tegenwoordig vaak gebruik gemaakt van een havenkraan die aan de wal staat. Doordat de kraan een groot bereik heeft en de auto dus ook over obstakels heen kan zetten bestaat er met de kraan ook een stuk meer vrijheid . De echte autokraan zoals deze vandaag de dag wordt gebruikt staat vaak op de voorzijde van het schip. Zo kan het schip dicht tegen de kade aanmeren en kan de auto ook van het dek verplaatst worden wanneer dit nodig is. Dit kan ook het geval zijn wanneer het schip onder lage bruggen door moet, dan kan de schipper besluiten om bijvoorbeeld de auto in het ruim te zetten. De autokraan heeft daarnaast nog een andere functie. Doordat de autokraan vaak op het voorschip is geplaatst, wordt deze tegenwoordig ook gebruikt als vervanging van de voormast.

    Werking

    De autokraan werkt zoals de meeste kranen door middel van een hydraulisch systeem om zo de arm te kunnen verplaatsen. Met een lier zorgt de autokraan ervoor dat het voertuig, dat aan de arm is bevestigd, opgetild en neergezet kan worden. De auto wordt met behulp van hijsbanden aan de lier bevestigd. Deze hijsbanden worden aan de vier wielen van het voertuig bevestigd om er zo voor te zorgen dat het voertuig stabiel blijft wanneer het wordt opgetild.

    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)
    Privacy
    Even geduld aub...