Autokraan gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

€ 25.000,- (€ 30.250,- Eindprijs)
682.921 km
et.  2/2005
NL-6161 SG GELEEN - Gebruikt, 315 kW (428 PK), Gewicht: 27.600 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro3, 3 Assen, ABS, Airconditioning, Kraan
Prijs op aanvraag
131.831 km
et.  1/2006
NL-7609 RL ALMELO - Gebruikt, Gewicht: 26.000 kg, Maximaal laadvermogen: 4.630 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, 6x4, Airconditioning, Cruise control, Slaapplaats...
€ 159.500,- (€ 192.995,- Eindprijs)
NL-2914 LE NIEUWERKERK AD IJSSEL - Nieuw, 265 kW (360 PK), Gewicht: 33.000 kg, Maximaal laadvermogen: 18.100 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, Euro2, 6x6, Kraan, Vierwielaandrijving
Prijs op aanvraag
160.000 km
et.  7/2013
NL-6666 MP HETEREN - Gebruikt, 551 kW (749 PK), Gewicht: 44.000 kg, Maximaal laadvermogen: 16.305 kg, Transmissie: Automatisch, Motorrem, Diesel, Euro5, 8x4, Airconditioning...
Prijs op aanvraag
729.567 km
et.  8/2008
NL-5692 AG Son en Breugel - Gebruikt, 368 kW (500 PK), Gewicht: 35.000 kg, Maximaal laadvermogen: 20.100 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro5, 8x2, ABS, Airconditioning, Kraan
€ 73.500,- (€ 88.935,- Eindprijs)
470.660 km
et.  5/2009
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 294 kW (400 PK), Gewicht: 37.000 kg, Maximaal laadvermogen: 15.240 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro5, 8x2, ABS, Airconditioning...
€ 39.900,- (€ 48.279,- Eindprijs)
533.067 km
et.  7/2008
NL-6161 SG GELEEN - Gebruikt, 324 kW (441 PK), Gewicht: 32.000 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, Euro4, > 3 Assen, ABS, Airconditioning, Kraan, Standverwarming
Prijs op aanvraag
51.907 km
et.  5/2019
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 338 kW (460 PK), Transmissie: Automatisch, Motorrem, Diesel, Euro6, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter...
€ 72.500,- (€ 87.725,- Eindprijs)
793.664 km
et.  9/2007
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 300 kW (408 PK), Gewicht: 47.000 kg, Maximaal laadvermogen: 22.940 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, Euro5, 10x4, ABS, Airconditioning...
€ 67.500,- (€ 81.675,- Eindprijs)
543.000 km
et.  7/2011
NL-3125 KE Schiedam - Gebruikt, 265 kW (360 PK), Gewicht: 26.000 kg, Maximaal laadvermogen: 12.550 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro5, 6x2, ABS, Airconditioning...
 
€ 37.500,- (€ 45.375,- Eindprijs)
241.626 km
et.  12/2001
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 280 kW (381 PK), Gewicht: 26.000 kg, Maximaal laadvermogen: 11.860 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, Euro2, 6x4, ABS, Cruise control, Kraan...
Prijs op aanvraag
471.000 km
et.  12/2011
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 265 kW (360 PK), Gewicht: 26.000 kg, Maximaal laadvermogen: 14.615 kg, Transmissie: Handmatig, Diesel, Euro5, 6x2, ABS, Airconditioning...
€ 295.000,- (€ 356.950,- Eindprijs)
NL-2914 LE NIEUWERKERK AD IJSSEL - Nieuw, 324 kW (441 PK), Gewicht: 41.000 kg, Maximaal laadvermogen: 16.100 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro3, 8x8, Kraan, Vierwielaandrijving
Prijs op aanvraag
457.837 km
et.  1/2006
NL-7609 RL ALMELO - Gebruikt, Gewicht: 33.000 kg, Maximaal laadvermogen: 20.100 kg, Transmissie: Handmatig, Retarder, Diesel, Euro5, 6x4, ABS, Airconditioning, Cruise control...
Prijs op aanvraag
128.625 km
et.  1/2017
NL-7609 RL ALMELO - Gebruikt, Gewicht: 44.000 kg, Maximaal laadvermogen: 16.640 kg, Diesel, Euro6
€ 29.900,- (BTW. Niet aantoonbaar)
676.753 km
et.  9/1998
NL-5231 XA DEN BOSCH - Gebruikt, 353 kW (480 PK), Transmissie: Handmatig, Diesel, 6x4
 
Prijs op aanvraag
274.515 km
et.  5/2016
NL-6673 DP ANDELST - Nieuw, 360 kW (489 PK), Transmissie: Automatisch, Motorrem, Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter, Slaapplaats...
€ 24.500,- (€ 29.645,- Eindprijs)
355.797 km
et.  9/2005
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 163 kW (222 PK), Gewicht: 14.000 kg, Maximaal laadvermogen: 3.760 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro3, 4x2, ABS, Airconditioning...
€ 159.500,- (€ 192.995,- Eindprijs)
102.066 km
et.  2/2011
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 175 kW (238 PK), Gewicht: 11.990 kg, Maximaal laadvermogen: 2.565 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro5, 4x4, ABS, Airconditioning...
Prijs op aanvraag
135.000 km
et.  1/2015
NL-5386 LD Geffen - Gebruikt, 302 kW (411 PK), Gewicht: 26.000 kg, Maximaal laadvermogen: 10.426 kg, Transmissie: Automatisch, Diesel, Euro6, 6x4, ABS, Airconditioning...
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.
    U hebt nog niet gevonden wat u zocht? Ontvang de laatste aanbiedingen voor uw zoekopdracht per e-mail. Bewaar uw filterselectie met slechts één klik.

    U ontvangt per e-mail de nieuwste aanbiedingen die aan uw zoekopdracht voldoen. Deze service kan op elk moment worden geannuleerd.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Fout: Kon Recaptcha niet laden.

    Vul de captcha in en dien uw verzoek opnieuw in. Dank je.

    Autoplanken

    Een autokraan wordt veel gebruikt bij binnenvaartschepen. Vaak worden er op deze schepen een of meerdere auto‘s vervoerd om eenmaal op de plaats van bestemming mobiel te blijven. Het verplaatsen van auto’s op en rond schepen blijft lastig, in het begin was er vooral moeite met het plaatsen van de auto op het schip. De auto werd vaak op de luiken van het ruim gestald. Dit was niet handig met het oog op het in- en uitladen van goederen omdat de auto dan vaak in de weg stond. Daarnaast was het verplaatsen van de auto tussen het schip en de kade een hoop gedoem. Dit werd meestal gedaan met zogenoemde autoplanken, deze planken hebben een opstaande rand waardoor de wielen niet of nauwelijks kunnen draaien en de auto zodoende alleen rechtuit kan rijden. Dit werkt prima als de kade en het schip op ongeveer dezelfde hoogte liggen. Wanneer de kade echter een stuk hoger ligt dan het schip komen de autoplanken erg steil te liggen, wat gevaarlijke situaties met zich mee kan brengen.

     

    De vernieuwende autokraan

    Om auto’s veilig tussen de kade en het schip te kunnen verplaatsen, ongeacht het hoogteverschil tussen deze twee, wordt er tegenwoordig vaak gebruik gemaakt van een havenkraan die aan de wal staat. Doordat de kraan een groot bereik heeft en de auto dus ook over obstakels heen kan zetten bestaat er met de kraan ook een stuk meer vrijheid . De echte autokraan zoals deze vandaag de dag wordt gebruikt staat vaak op de voorzijde van het schip. Zo kan het schip dicht tegen de kade aanmeren en kan de auto ook van het dek verplaatst worden wanneer dit nodig is. Dit kan ook het geval zijn wanneer het schip onder lage bruggen door moet, dan kan de schipper besluiten om bijvoorbeeld de auto in het ruim te zetten. De autokraan heeft daarnaast nog een andere functie. Doordat de autokraan vaak op het voorschip is geplaatst, wordt deze tegenwoordig ook gebruikt als vervanging van de voormast.

    Werking

    De autokraan werkt zoals de meeste kranen door middel van een hydraulisch systeem om zo de arm te kunnen verplaatsen. Met een lier zorgt de autokraan ervoor dat het voertuig, dat aan de arm is bevestigd, opgetild en neergezet kan worden. De auto wordt met behulp van hijsbanden aan de lier bevestigd. Deze hijsbanden worden aan de vier wielen van het voertuig bevestigd om er zo voor te zorgen dat het voertuig stabiel blijft wanneer het wordt opgetild.

    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)

    Privacy

    Fout: Kon Recaptcha niet laden.

    Vul de captcha in en dien uw verzoek opnieuw in. Dank je.