• Home
  • Vrachtwagens gebruikt: 15.798 aanbiedingen

Vrachtwagens gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

€ 162.500,- (€ 196.625,- Eindprijs)
485.938 km
et.  4/2010
NL-6673 DB Andelst - Gebruikt, 37.000 kg, 340 kW (462 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Slaapplaats
€ 4.900,- (€ 5.929,- Eindprijs)
1.025.000 km
et.  11/2006
NL-6716 AK Ede - Gebruikt, 19.400 kg, 199 kW (271 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Laadlift, Sperdifferentieel
Prijs op aanvraag
596.008 km
et.  5/2008
NL-4382 NG Vlissingen - Gebruikt, 37.000 kg, 300 kW (408 PK), Diesel, 8x4, Airconditioning, Cruise control, Trekhaak
 
€ 29.900,- (€ 36.179,- Eindprijs)
292.000 km
et.  10/2007
NL-4255 HZ Nieuwendijk - Gebruikt, 19.000 kg, 235 kW (320 PK), Diesel, 4x2, ABS
€ 12.950,- (€ 15.670,- Eindprijs)
500.688 km
et.  1/2012
NL-4214 KZ VUREN - Gebruikt, 11.990 kg, 132 kW (179 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Laadlift
€ 10.950,- (€ 13.250,- Eindprijs)
20.047 km
et.  6/1996
NL-4214 KZ VUREN - Gebruikt, 23.100 kg, 250 kW (340 PK), Diesel, 6x2, ABS, Laadlift, Slaapplaats, Standverwarming
€ 9.950,- (€ 12.040,- Eindprijs)
553.065 km
et.  6/2010
NL-4214 KZ VUREN - Gebruikt, 11.990 kg, 185 kW (252 PK), Diesel, 4x2, ABS, Airconditioning, Cruise control, Laadlift
Prijs op aanvraag
60.214 km
et.  4/2017
NL-6673 DP ANDELST - Gebruikt, 331 kW (450 PK), Diesel, 8x4, ABS, Airconditioning, Cruise control, Kraan, Navigatiesysteem, Roetfilter, Slaapplaats, Spoiler, Standverwarming...
Prijs op aanvraag
399.460 km
et.  6/2009
NL-7418 BG DEVENTER - Nieuw, 309 kW (420 PK), Diesel
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-4704 SC Roosendaal - Gebruikt
 
€ 10.900,- (€ 13.189,- Eindprijs)
858.000 km
et.  5/2009
NL-6716 AK Ede - Gebruikt, 19.000 kg, 169 kW (230 PK), Diesel, 4x2, ABS, Cruise control, Laadlift, Navigatiesysteem
€ 9.900,- (€ 11.979,- Eindprijs)
147.210 km
et.  12/1992
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 18.000 kg, 132 kW (179 PK), Diesel, 4x2, Kraan
€ 14.200,- (€ 17.182,- Eindprijs)
413.893 km
et.  7/1995
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 26.000 kg, 302 kW (411 PK), Diesel, 6x4, Cruise control
€ 24.800,- (€ 30.008,- Eindprijs)
584.210 km
et.  3/1996
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 26.000 kg, 294 kW (400 PK), Diesel, 6x6, ABS, Cruise control, Vierwielaandrijving
€ 18.800,- (€ 22.748,- Eindprijs)
330.179 km
et.  10/1992
NL-7575 DB Oldenzaal - Gebruikt, 32.000 kg, 237 kW (322 PK), Diesel, 8x4, ABS
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.

    Recent aanbod dat voldoet aan uw zoekcriteria.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Voor iedere vracht, de juiste vrachtwagen!

    Wat verstaat men onder een vrachtwagen?

    De vrachtwagen onderscheidt zich onder andere van de personenauto vanwege de toegestane maximale massa. Die mag voor een vrachtwagen de 3500 kg overschrijden. Ook het doel is anders, want zoals de naam al aangeeft, is een vrachtauto gemaakt voor het vervoeren van goederen. Het besturen van een vrachtauto vereist vanwege het gewicht en de omvang bovendien specifieke vaardigheden, vandaar dat men er een speciaal rijbewijs voor moet hebben. Daarnaast heeft een vrachtwagen een ander remsysteem dan de personenwagen. Vrachtwagens maken gebruik van het EG-volluchtremsysteem, terwijl de gewone auto remt met een hydraulisch remsysteem.

    De vele mogelijkheden van een vrachtwagen

    Vrachtwagens komen in allerlei varianten voor: er bestaan verschillende maten, uitvoeringen en prijsklassen. Voer ieder soort vervoer is wel een oplossing. Een vrachtwagen kan bijvoorbeeld een open laadbak hebben die voor allerlei doeleinden kan worden gebruikt. Moet de lading droog blijven, dan kan men een huiftrailer nemen, waardoor een afdekzeil over de laadbak kan worden gelegd. Een van de meest gebruikte vrachtauto's is de ‘tautliner’. Hierbij is de laadbak voorzien van afdekzeilen, die gemakkelijk open- en dichtgetrokken kunnen worden. Voor speciaal vervoer van vloeibare stoffen zijn er tankwagens. Deze worden ingezet voor het transporteren van bijvoorbeeld olie of melk. Ook zijn er vrachtauto's die hun lading kunnen kiepen: handig voor een vracht stenen of zand! Zo gaat er weinig tijd verloren.

    Aanhangers en opleggers

    Veel vrachtwagens vervoeren hun vracht met behulp van een aanhanger of oplegger. Een aanhanger kan achter een vrachtwagen worden bevestigd. Een oplegger moet met een ‘trekker’ worden vervoerd. Dit is de combinatie die het meeste gebruikt wordt in de Europese landen. Aanhangers en opleggers kunnen ook specifiek ontworpen zijn voor een bepaalde lading. Zo zijn er varianten die speciaal ingezet kunnen worden bij het vervoeren van dieren, auto's, voedingsmiddelen, zeecontainers en zelfs kerntransporten. Een vrachtwagen kan dus voor bijna alle transporten worden gebruikt, vanwege de flexibiliteit van de opleggers en aanhangers. Bij extreem grote en/of zware transporten, zijn echter wel speciale vergunningen vereist. In de vrachtwagensklasse zijn veel merken actief die ook personenauto’s produceren zoals Mercedes en Volvo, maar zijn ook specialistische merken actief zoals het Italiaanse Iveco en het Nederlandse merk DAF.
    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)