VrachtwagenchassisInternational Harvester
COF4070B
Vrachtwagenchassis
International Harvester
COF4070B
vraagprijs zonder BTW
€ 62.500
(€ 75.000 bruto)
Toestand
Gebruikt
Locatie
Gallbrunn 

foto's tonen
Toon kaart
Basisgegevens
- Benaming:
- Vrachtwagenchassis
- Producent:
- International Harvester
- Model:
- COF4070B
- Toestand:
- gebruikt
- Functionaliteit:
- volledig functioneel
Prijs & locatie
vraagprijs zonder BTW
€ 62.500
(€ 75.000 bruto)
- Locatie:
- Gallbrunn, Oostenrijk

Bellen
Technische details
- Kilometerstand:
- 62.000 km
- Vermogen:
- 169,16 kW (229,99 pk)
- Eerste registratie:
- 09/1981
- Brandstoftype:
- diesel
- Bandenmaten:
- 10.00 R20
- Bandenconditie:
- 95 %
- Asconfiguratie:
- 6x4
- Volgende keuring (TÜV):
- 09/2026
- Brandstof:
- diesel
- Brandstoftankcapaciteit:
- 650 l
- Remmen:
- VEB (Kombinatie van staatsbedrijven)
- Kleur:
- groen
- Bestuurderscabine:
- slaapcabine
- Soort overbrenging:
- mechanisch
- Aantal versnellingen:
- 10
- Ophanging:
- staal
- Aantal zitplaatsen:
- 2
- Uitrusting:
- aanhangwagenkoppeling, mistlampen
Details over het aanbod
- Advertentie-ID:
- A208-31-342
- Laatste aanpassing:
- op 25.12.2025
Omschrijving
Te koop aangeboden: een International COF-4070B Transtar II uit 1980/81.
Historie: Het voertuig werd oorspronkelijk als geofysische meetwagen naar Oostenrijk gehaald, om daar te werken voor de ÖMV. Na verschillende eigenaren is het uiteindelijk in mijn bezit gekomen. Helaas was van het oorspronkelijke voertuig alleen het chassis nog te redden, daarom werd de ombouw uitgevoerd. De truck heeft origineel slechts 41.000 mijl op de teller.
Documenten: Het voertuig is getypeerd als "zelfrijdende werkmachine tot 90 km/u". Het is ingeschreven, de kentekenplaten zijn gedeponeerd. De technische keuring (Pickerl) is geldig tot 09/2026. Verder zijn de originele handleidingen, een onderdelenlijst en het "Line Setting Ticket" aanwezig. Met dit laatste kunnen originele reserveonderdelen in de VS en Canada eenvoudig besteld worden, die gegarandeerd passen.
Techniek: De truck wordt aangedreven door een 230 pk sterke Cummins-motor uit de NH-serie. De versnellingsbak is van Fuller (RT-9509). De eerste cardanas loopt naar een tussenbak van Spicer, waarop ook de aftakas zit, en vervolgens naar de beide aangedreven assen.
Nlodpfxox N Ddrs Aa Ejk
De techniek is geheel origineel en functioneel. Natuurlijk kunnen er gezien de leeftijd altijd gebreken ontstaan. Er zijn nog wat kleine zaken te doen, zoals de kantelpomp van de cabine en de Breakmaster moeten geserviced worden (de onderdelen hiervoor zijn aanwezig).
Ombouw: Zoals eerder beschreven kon ik alleen het chassis behouden, omdat de opbouw volledig gestript was. Om het karakter van het voertuig te behouden, is de ombouw richting werkmachine gedaan. Meer wil ik hierover niet kwijt – bekijk de foto's, die zeggen genoeg. Heb je vragen, stel ze gerust per e-mail of telefoon.
Overige informatie: Ik verkoop het voertuig omdat ik er lang genoeg van heb mogen genieten. Hoewel ik nog niet helemaal klaar was (een originele schotel ontbreekt nog), ben ik met de restauratie gezien de mogelijkheden ver gekomen. Ook spelen er persoonlijke redenen mee, die ik hier niet verder wil toelichten.
Het voertuig wordt verkocht inclusief alle uitrusting (spanbanden, kettingen, gereedschapskist, markeringsborden, vlaggen, reservewielen, enz.). Diverse reserveonderdelen, service-materialen, de originele stoelen, filters, Bowden-kabels, markeerlichten, enz. zijn bij de prijs inbegrepen – in principe alles wat zich door de jaren heen heeft verzameld, met uitzondering van persoonlijke spullen.
De vermelde prijs is onderhandelbaar, maar bespaar me alsjeblieft de 'wat is je laatste prijs'-telefoontjes. Voor camperaars: het voertuig heeft bladveren en zal al je melamine servies breken. Proefritten zijn in principe mogelijk, maar alleen als het weer het toelaat. Je moet vertrouwd zijn met dubbelklutsen en tussengas. Omdat het een gebruikt voertuig/oldtimer betreft, zijn alle vormen van garantie, terugname of restitutie uitgesloten.
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
Historie: Het voertuig werd oorspronkelijk als geofysische meetwagen naar Oostenrijk gehaald, om daar te werken voor de ÖMV. Na verschillende eigenaren is het uiteindelijk in mijn bezit gekomen. Helaas was van het oorspronkelijke voertuig alleen het chassis nog te redden, daarom werd de ombouw uitgevoerd. De truck heeft origineel slechts 41.000 mijl op de teller.
Documenten: Het voertuig is getypeerd als "zelfrijdende werkmachine tot 90 km/u". Het is ingeschreven, de kentekenplaten zijn gedeponeerd. De technische keuring (Pickerl) is geldig tot 09/2026. Verder zijn de originele handleidingen, een onderdelenlijst en het "Line Setting Ticket" aanwezig. Met dit laatste kunnen originele reserveonderdelen in de VS en Canada eenvoudig besteld worden, die gegarandeerd passen.
Techniek: De truck wordt aangedreven door een 230 pk sterke Cummins-motor uit de NH-serie. De versnellingsbak is van Fuller (RT-9509). De eerste cardanas loopt naar een tussenbak van Spicer, waarop ook de aftakas zit, en vervolgens naar de beide aangedreven assen.
Nlodpfxox N Ddrs Aa Ejk
De techniek is geheel origineel en functioneel. Natuurlijk kunnen er gezien de leeftijd altijd gebreken ontstaan. Er zijn nog wat kleine zaken te doen, zoals de kantelpomp van de cabine en de Breakmaster moeten geserviced worden (de onderdelen hiervoor zijn aanwezig).
Ombouw: Zoals eerder beschreven kon ik alleen het chassis behouden, omdat de opbouw volledig gestript was. Om het karakter van het voertuig te behouden, is de ombouw richting werkmachine gedaan. Meer wil ik hierover niet kwijt – bekijk de foto's, die zeggen genoeg. Heb je vragen, stel ze gerust per e-mail of telefoon.
Overige informatie: Ik verkoop het voertuig omdat ik er lang genoeg van heb mogen genieten. Hoewel ik nog niet helemaal klaar was (een originele schotel ontbreekt nog), ben ik met de restauratie gezien de mogelijkheden ver gekomen. Ook spelen er persoonlijke redenen mee, die ik hier niet verder wil toelichten.
Het voertuig wordt verkocht inclusief alle uitrusting (spanbanden, kettingen, gereedschapskist, markeringsborden, vlaggen, reservewielen, enz.). Diverse reserveonderdelen, service-materialen, de originele stoelen, filters, Bowden-kabels, markeerlichten, enz. zijn bij de prijs inbegrepen – in principe alles wat zich door de jaren heen heeft verzameld, met uitzondering van persoonlijke spullen.
De vermelde prijs is onderhandelbaar, maar bespaar me alsjeblieft de 'wat is je laatste prijs'-telefoontjes. Voor camperaars: het voertuig heeft bladveren en zal al je melamine servies breken. Proefritten zijn in principe mogelijk, maar alleen als het weer het toelaat. Je moet vertrouwd zijn met dubbelklutsen en tussengas. Omdat het een gebruikt voertuig/oldtimer betreft, zijn alle vormen van garantie, terugname of restitutie uitgesloten.
De advertentie werd automatisch vertaald. Vertaalfouten zijn mogelijk.
Aanbieder
Opmerking: Registreer gratis of log in, om alle informatie te bekijken.
Aanvraag sturen
Telefoon & Fax
+49 6769 ... weergeven
Uw advertentie is succesvol verwijderd
Er is een fout opgetreden




















































































