Trekker gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
€ 7.350,- (BTW. Niet aantoonbaar)
bj.  1997
9.046 Uren
NL-2661 DV Bergschenhoek - Gebruikt, Cabine
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
€ 33.500,- (€ 40.535,- Eindprijs)
bj.  1984
3.450 Uren
NL-5334 JK VELDDRIEL - Gebruikt, Hydraulische fronthef, Vierwielaandrijving
 
€ 35.750,- (€ 43.258,- Eindprijs)
bj.  2014
12.552 Uren
NL-5121 WV RIJEN - Gebruikt
 
€ 49.750,- (€ 60.198,- Eindprijs)
bj.  2007
7.424 Uren
NL-5321 JH HEDEL - Gebruikt, Airconditioning
 
€ 5.900,- (€ 7.139,- Eindprijs)
NL-5405 BB UDEN - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen - Gebruikt
 
€ 45.000,- (€ 54.450,- Eindprijs)
bj.  2011
8.472 Uren
NL-6651 KG DRUTEN - Gebruikt
Prijs op aanvraag
bj.  1988
5.000 Uren
NL-4744 AG BOSSCHENHOOFD - Gebruikt, Vierwielaandrijving
 
€ 12.500,- (€ 15.125,- Eindprijs)
bj.  1991
3.331 Uren
NL-6651 KG DRUTEN - Gebruikt
€ 13.000,- (€ 15.730,- Eindprijs)
bj.  1995
676 Uren
NL-6651 KG DRUTEN - Gebruikt
€ 4.950,- (€ 5.990,- Eindprijs)
bj.  1954
NL-6716 AK Ede - Gebruikt
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.

    Recent aanbod dat voldoet aan uw zoekcriteria.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Beschrijving en geschiedenis van de trekker

    De introductie en eerste ontwikkelingen van de trekker

    Tot het eind van de negentiende eeuw wordt in de landbouw veel gebruik gemaakt van paarden. Langzamerhand wint de trekker in deze periode echter terrein. Dit voertuig wordt dan aangedreven door een stoommachine. In de twintigste eeuw wordt overgestapt op verbrandingsmotoren. Hoewel in Europa als brandstof voor de tractor meestal diesel wordt gebruikt, rijden in Noord-Amerika veel trekkers op kerosine. Vandaar dat een trekker voor de Europese markt vaak over een dieselmotor beschikt, terwijl een Amerikaanse trekker meestal een benzinemotor heeft.

    Het gebruik van de trekker

    Aan een tractor kunnen allerlei landbouwwerktuigen gekoppeld worden, om te ploegen, te zaaien, te bemesten of te oogsten. Voor deze koppeling wordt een driepuntsophanging gebruikt. Bovendien is het mogelijk om met de motor van de trekker werktuigen aan te drijven. Hiervoor beschikt de tractor over een aftakas. Verder kunnen werktuigen hydraulisch worden geactiveerd.Voor een betere voortbeweging op het land, zijn de achterwielen van een trekker meestal groter dan de voorwielen. Om de tractor meer grip te geven, heeft hij vaak twee paar achterwielen; dit wordt ‘dubbellucht’ genoemd. Ter vermindering van de druk wordt vaak gebruik gemaakt van extra brede banden, die soms wel een meter breed zijn. Hierdoor wordt schade aan grond of gewas, zoveel mogelijk vermeden.

    Enkele technische kenmerken van de trekker

    Meestal is een trekker van meer versnellingen voorzien dan een auto. Door dit hoge aantal versnellingen kan veel kracht worden gegenereerd, ook wanneer er vanwege een aangekoppeld landbouwwerktuig langzaam moet worden gereden. Naast de trekker met handgeschakelde versnellingen, bestaan er ook trekkers met (semi-)automatische versnellingen. Net als een auto heeft een tractor een rem, een koppeling en een gaspedaal. Bij de tractor bestaat de rem echter vaak uit twee delen, waardoor een wiel onafhankelijk geremd kan worden, bijvoorbeeld om een korte bocht te maken. Naast de trekker met tweewielaandrijving, bestaan er ook trekkers met vierwielaandrijving. In het laatste geval lijken de voorbanden op achterbanden.
    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)