Trekker gebruikt

Stel enkele filters in om relevantere resultaten te krijgen.

Prijs op aanvraag
bj.  1977
5.533 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
€ 23.500,- (€ 28.435,- Eindprijs)
bj.  2004
9.762 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 121 kW (165 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h, Airconditioning
€ 17.750,- (€ 21.478,- Eindprijs)
bj.  1985
8.257 Uren
NL-6651 KG DRUTEN
Gebruikt, 92 kW (125 PK)
€ 25.000,- (€ 30.250,- Eindprijs)
bj.  2008
7.850 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 97 kW (132 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h
Prijs op aanvraag
bj.  2004
4.156 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 68 kW (92 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen
Gebruikt
Prijs op aanvraag
5.681 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
Prijs op aanvraag
361 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
Prijs op aanvraag
8.049 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
€ 33.000,- (€ 39.930,- Eindprijs)
bj.  2009
8.115 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 129 kW (175 PK), Maximumsnelheid: 50 km/h, Airconditioning, Cabine
Prijs op aanvraag
bj.  2020
743 Uren
NL-5427 DD Boekel
Nieuw, 169 kW (230 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h
€ 7.950,- (€ 9.620,- Eindprijs)
bj.  2001
NL-6591 HG GENNEP
Gebruikt, 15 kW (20 PK)
€ 32.500,- (€ 39.325,- Eindprijs)
bj.  2005
6.669 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 114 kW (155 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h, Airconditioning, Cabine
Prijs op aanvraag
bj.  2017
1.173 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 121 kW (165 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h, Airconditioning, Cabine
€ 41.500,- (€ 50.215,- Eindprijs)
bj.  2014
2.024 Uren
NL-5427 DD Boekel
Gebruikt, 73 kW (99 PK), Maximumsnelheid: 40 km/h, Airconditioning
Prijs op aanvraag
NL-6343 RH Klimmen
Gebruikt
Prijs op aanvraag
bj.  1981
9.552 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
€ 12.000,- (€ 14.520,- Eindprijs)
bj.  1998
6.559 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
Prijs op aanvraag
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
Prijs op aanvraag
bj.  1975
1.086 Uren
NL-4586 AC Lamswaarde
Gebruikt
    Uw zoekopdracht is succesvol opgeslagen. Er is een fout opgetreden bij het opslaan van uw zoekopdracht. Probeer het later opnieuw.
    U hebt nog niet gevonden wat u zocht? Ontvang de laatste aanbiedingen voor uw zoekopdracht per e-mail. Bewaar uw filterselectie met slechts één klik.

    U ontvangt per e-mail de nieuwste aanbiedingen die aan uw zoekopdracht voldoen. Deze service kan op elk moment worden geannuleerd.

    Vul a.u.b. een geldig e-mailadres in

    Fout: Kon Recaptcha niet laden.

    Vul de captcha in en dien uw verzoek opnieuw in. Dank je.

    Beschrijving en geschiedenis van de trekker

    De introductie en eerste ontwikkelingen van de trekker

    Tot het eind van de negentiende eeuw wordt in de landbouw veel gebruik gemaakt van paarden. Langzamerhand wint de trekker in deze periode echter terrein. Dit voertuig wordt dan aangedreven door een stoommachine. In de twintigste eeuw wordt overgestapt op verbrandingsmotoren. Hoewel in Europa als brandstof voor de tractor meestal diesel wordt gebruikt, rijden in Noord-Amerika veel trekkers op kerosine. Vandaar dat een trekker voor de Europese markt vaak over een dieselmotor beschikt, terwijl een Amerikaanse trekker meestal een benzinemotor heeft.

    Het gebruik van de trekker

    Aan een tractor kunnen allerlei landbouwwerktuigen gekoppeld worden, om te ploegen, te zaaien, te bemesten of te oogsten. Voor deze koppeling wordt een driepuntsophanging gebruikt. Bovendien is het mogelijk om met de motor van de trekker werktuigen aan te drijven. Hiervoor beschikt de tractor over een aftakas. Verder kunnen werktuigen hydraulisch worden geactiveerd.Voor een betere voortbeweging op het land, zijn de achterwielen van een trekker meestal groter dan de voorwielen. Om de tractor meer grip te geven, heeft hij vaak twee paar achterwielen; dit wordt ‘dubbellucht’ genoemd. Ter vermindering van de druk wordt vaak gebruik gemaakt van extra brede banden, die soms wel een meter breed zijn. Hierdoor wordt schade aan grond of gewas, zoveel mogelijk vermeden.

    Enkele technische kenmerken van de trekker

    Meestal is een trekker van meer versnellingen voorzien dan een auto. Door dit hoge aantal versnellingen kan veel kracht worden gegenereerd, ook wanneer er vanwege een aangekoppeld landbouwwerktuig langzaam moet worden gereden. Naast de trekker met handgeschakelde versnellingen, bestaan er ook trekkers met (semi-)automatische versnellingen. Net als een auto heeft een tractor een rem, een koppeling en een gaspedaal. Bij de tractor bestaat de rem echter vaak uit twee delen, waardoor een wiel onafhankelijk geremd kan worden, bijvoorbeeld om een korte bocht te maken. Naast de trekker met tweewielaandrijving, bestaan er ook trekkers met vierwielaandrijving. In het laatste geval lijken de voorbanden op achterbanden.
    Wij hebben uw e-mail naar de voertuigaanbieder doorgeleid. Hartelijk dank voor de gebruikmaking van onze service. Er is een fout opgetreden bij het verzenden van uw e-mail. Probeer het a.u.b. later opnieuw.

    Contacteer de aanbieder

     (optioneel)

    Privacy

    Fout: Kon Recaptcha niet laden.

    Vul de captcha in en dien uw verzoek opnieuw in. Dank je.